מה זה ״שיווק בעידן הדיגיטלי״ ?

העולם שלנו משתנה מהר מאוד. הטכנולוגיה מתקדמת, ועם זאת, גם האופן שבו אנחנו משווקים ומוכרים מוצרים ושירותים. זה מה שאנו קוראים "שיווק בעידן הדיגיטלי". אז, מה זה בעצם השיווק בעידן הדיגיטלי ולמה זה חשוב כל כך?

קוראים לי יעקב (קובי) שומר. במקצועי הבסיסי אני מעצב ויוצר בתחום הדיגיטל משנת 2015.
כשנכנסתי ללימודי המקצוע אחרי השירות הצבאי שלי בחרתי בתחום שאני אוהב כדי לייצר לי פרנסה טובה וסיפוק גדול.
נכנסתי ללימודי המקצוע במטרה להיות עצמאי ולפתוח עסק משלי. והכי חשוב – ללא בוס וללא אף אדם שנמצא מעלי, הקב״ה, הרבי ואשתי מספיקים לי….
המטרה שלי הייתה להיות בעל מקצוע טוב, מומחה, אמין ולהקים עסק מוצלח משלי. על התפיסה הזאת גם גדלתי וחונכתי ועל זה שמתי את כל האנרגיה שלי – ללמוד ולעשות את מה שאני אוהב ולהיות הכי טוב בתחום. ומי שהכי טוב בתחומו הוא גם יקבל את התגמול הטוב ביותר – פרנסה טובה!
היום, אחרי 25 שנה של עצמאות אני מבין שהייתה לי טעות. טעות רצינית. הצלחה עסקית לא נמדדת בזכות המקצועיות שלך, המומחיות שלך או המוצרים שלך…..הצלחה עסקית נמדדת בעיקר בזכות דבר אחד עיקרי: שיווק ומכירות.
כמו כל דבר בעולם היום, השיווק גם הוא נכנס לתהליך של שינוי והתפתחות בעידן הדיגיטלי. אז מה זה בעצם השיווק בעידן הדיגיטלי ומה ההבדלים בין השיווק הקלאסי לבין השיווק בעידן הדיגיטלי?

השיווק בעידן הדיגיטלי מתבסס בעיקר על שימוש בטכנולוגיות דיגיטליות כמו אינטרנט, מדיה חברתית, וואטסאפ, דואר אלקטרוני ועוד. בניגוד לשיווק הקלאסי שהיה מתבצע בעיקר באמצעות פרסומות בעיתונים, בטלוויזיה או ברדיו, שליחת מכתבים וכרזות (פלאיירים) לתיבות דואר.
בעידן הדיגיטלי, התקשורת היא דו-כיוונית. כלומר, לא רק החברה מקדימה את המוצר אליך, אלא גם אתה, הצרכן, יכול לתת משוב ולהשפיע על המותג. זה מאפשר לחברות להיות יותר אקטיביות ואף להתקרב יותר ללקוחות שלהם ליצור איתם קשר ולשוחח איתם ישירות.

אז מהם הדרכים החדשות שבהן עסקים משווקים את עצמם בעידן הדיגיטלי?
למרבה המזל, ישנם מספר כלים ואסטרטגיות שניתן להשתמש בהם על מנת להגיע לקהל היעד בצורה יעילה ומדויקת יותר.  הנה חמישה נקודות שבעל עסק צריך לקחת בחשבון כאשר הוא מתכנן את אסטרטגיית השיווק שלו בעידן הדיגיטלי:

יצירת נוכחות באינטרנט:
הקמת אתר אינטרנט מקצועי ועדכני הוא חיוני לכל עסק בימינו. נוכחות וירטואלית ברשת האינטרנט מאפשרת ללקוחות למצוא את העסק שלך בקלות ולהתרשם מהמוצרים והשירותים שהוא מציע. גולשים מגיעים אלייך מהטלפון הנייד שלהם בתוך מספר פעולות מאוד קצר מכל מקום ובכל שעה.

שימוש במדיה חברתית:
פלטפורמות כמו פייסבוק, אינסטגרם, טוויטר ולינקדאין מציעות כלים יעילים לשיווק ולקידום מכירות. באמצעות פרסומות ממומנות ותוכן איכותי, ניתן להגיע לקהל רחב של לקוחות פוטנציאליים, קהל מדויק שאליו אתה פונה (דתיים, ילדים, נשים, גברים אספני בובות גרב….. וכו). בשיווק הקסם קורה כשאתה יודע לכוון לקהל הנכון. הרשתות החברתיות יודעות לעשות זה ובקלות מדהימה שעשתה היסטוריה בתחום הפרסום והשיווק העולמי.

בניית קהילה:
יצירת קהילה נאמנה של לקוחות רשומים ברשימת תפוצה ועוקבים ברשתות החברתיות מקנה לעסק אמיתות שיוצרת אמינות עוצמתית. באמצעות שיתוף תכנים מעניינים והתערבות פעילה בקהילה, ניתן לשמור על קשר רציף עם הלקוחות ולהמשיך למכור להם עוד מוצרים ושירותים. עסקים עם קהילות גדולות מייצרים הכנסות עם מינימום השקעה בפרסום. קהילה היא קהל אוהב ומעריץ שנהנה לרכוש מוצרים שוב ושוב.

איתור ושימוש בנתונים:
השימוש בנתונים ובניתוחים מאפשר לעסק להבין את הלקוחות שלו ואת השוק בו הוא פועל. דרך זו, ניתן ליצור אסטרטגיות שיווק ממוקדות ויעילות יותר. עם הטכנולוגיה החדשה, ניתן למדוד באופן מדויק את התוצאות של כל מבצע שיווקי. לדוגמה, אם חברה עורכת מבצע פרסום ברשתות החברתיות, היא יכולה לדעת בדיוק כמה אנשים ראו את הפוסט, כמה לחצו עליו, ואפילו כמה רכשו מוצר או שירות לאחר מכן. זה מאפשר לחברות להתאים את המבצעים שלהן בצורה יעילה יותר.

קידום בגוגל ובמנועי חיפוש אחרים:
כל עסק יכול להופיע במקום הראשון בתוצאות החיפוש בגוגל. מחפשים בגוגל ואתר החברה מופיע בדף הראשון. זה יכול להיות באמצעות תשלום למערכת גוגל ישירות (פרסום ממומן), שילמת הופעת – לא שילמת לא הופעת. או באמצעות מומחה לקידום אתרים שדואג להעלות תוכן לאתר וקישורים ברשת שמקדמים את אתר העסק אל הדף הראשון, שירות שנעשה באופן שטף (ריטיינר)

אז כן, עולם השיווק בעידן הדיגיטלי הוא עולם משתנה ודינמי. השימוש בכלים דיגיטליים יכול להבטיח לעסקים יתרון תחרותי ולסייע בבניית מותג חזק ובצמיחת המכירות.
אז למה אתם מחכים? תתחילו לשווק – משיח!

דוגמאות, עבודות ופעולות שיווק שיעזרו לכם וימלאו אתכם בהשראה ומוטיבציה תוכלו למצא באתר של הסטודיו שלי:
www.kobish.com

טיפים, השראה והרבה מידע

הצטרפות לרשימת התפוצה שלי תעשה לך ולעסק שלך רק טוב!

Mailing List

אז נדבר?

בטח נדבר!

15 דקות של דיבורים יספיקו לנו כדי להבין אם אפשר להתקדם ביחד

חוזר אליך בתוך 24 שעות